Klachten

Klachten/verbeterpunten willen wij graag vernemen van onze cliënten. Dit is voor ons een mogelijkheid om de  kwaliteit van onze verloskundige hulpverlening te verbeteren. Ook is er de mogelijkheid van een onafhankelijke klachteninstantie van de beroepsgroep van verloskundigen. Hier kan je ook je klacht neerleggen.

Officiele klachteninstantie

Cliënten kunnen een klacht over een eerstelijns verloskundige voorleggen aan de Klachtencommissie van de KNOV(Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen). Dat kan ook als de verloskundige de eerstelijns (poliklinische) bevalling in het ziekenhuis heeft begeleidt. Je kan  een beroep doen op de KNOV Klachtenregeling.

Wat doet de Klachtencommissie?
De klachtencommissie:

  • Doet een uitspraak over de gegrondheid van de klacht
  • Doet een aanbeveling aan de verloskundige
  • Behandelt de klacht onafhankelijk
  • Hanteert het beginsel van hoor en wederhoor
  • Heeft geheimhoudingsplicht
  • Doet geen uitspraak over aansprakelijkheid van de verloskundige of een schadevergoeding

Contactgegevens

Klachtencommissie KNOV
Postbus 2001
3500 GA Utrecht
Telefoon 073 - 689 18 90
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Klacht aan andere instantie voorleggen: Cliënten kunnen een klacht ook aan een andere instantie voorleggen, zoals een Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg, de Inspectie voor de Volksgezondheid of de Burgerlijk rechter.

Telefoonnummers

Bel dit nummer om je aan te melden of een afspraak te maken met VPBBAanmelden & vragen
06-54247720

 

Bel dit nummer bij een spoedgeval of een vraag over je zwangerschapBevallingen & spoed
06-30300129

Zoeken